مدیریت کسب و کار
مازیار قاسم زاده سنگرودی؛ کریم حمدی؛ شادان وهاب زاده منشی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل رفتار مصرف کننده در ایجاد دلبستگی به برند با تاکید بر مولفه بستهبندی شرکتهای صنایع غذایی انجام شده است. روش تحقیق کیفی- کمی (آمیخته) محسوب میگردد. نمونه نمونه بخش کیفی با تعداد 12 مصاحبه با خبرگان بازاریابی، دانشگاهی و صنایع غذایی و در بخش کمی با فرمول کوکران جوامع محدود شامل 384 نفر از مدیران و کارشناسان ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل رفتار مصرف کننده در ایجاد دلبستگی به برند با تاکید بر مولفه بستهبندی شرکتهای صنایع غذایی انجام شده است. روش تحقیق کیفی- کمی (آمیخته) محسوب میگردد. نمونه نمونه بخش کیفی با تعداد 12 مصاحبه با خبرگان بازاریابی، دانشگاهی و صنایع غذایی و در بخش کمی با فرمول کوکران جوامع محدود شامل 384 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد شرکتهای صنایع غذایی تهران بوده است. در نخستین گام پژوهش، به کدگذاری مصاحبههای تخصصی پژوهش با استفاده از تحلیل کیفی مضمون با نرمافزار MAXQDA 20 و روش دلفی فازی با نرمافزار MatLab تحلیل ساختاری-تفسیری با نرمافزار MicMac در گام بعدی نتایج حاصل از تحلیل عاملی تاییدی با نرمافزار Smart PLS 3.0 انجام شد. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل کیفی سه دسته از مقولههای فراگیر شامل بستهبندی، دلبستگی به برند و رفتار مصرفکننده بعنوان مولفههای اصلی شناسایی شدند. براساس نمودار قدرت نفوذ-وابستگی سازههای عوامل ارتباطی، عوامل لجستیکی ، عوامل اقتصادی ، عوامل زیستی-اجتماعی قدرت نفوذ بالایی داشته و تاثیرپذیری کمی دارند و در ناحیه سازههای مستقل قرار گرفته است. سازههای وفاداری به برند، آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، تداعیهای برند نیز از وابستگی بالا اما نفوذ اندکی برخوردار هستند بنابراین سازههای وابسته محسوب میشوند. نتایج بخش کمی ضمن تایید فرضیههای تحقیق نشان داد که مدل پیشنهادی از اعتبار مناسبی برخوردار است.